top of page
Kręta ulica

PREDYSPOZYCJE SZKOLENIOWE

Appenzeller to wszechstronne pies pracujący. Nie ma dla niego nic lepszego niż praca z właścicielem, cokolwiek to jest. Cechy charakteru powinny być najważniejszym elementem przy dokonywaniu wyborów hodowlanych, ponieważ złych cech nie da się w pełni pokryć nawet przy najlepszym wykształceniu.

 

  • Predyspozycje appenzellera: 

     

     

    • agility

      • Psi sport, który polega na jak najszybszym pokonaniu określonego klasą toru w kontakcie
        z przewodnikiem wydającym komendy głosowe i optyczne.

        • CECHA APKA: zwinność, szybkość, skoczność, praca z człowiekiem.

    • obedience

      • "Obedience" znaczy po prostu posłuszeństwo. To sport "wystawowy" wymyślony po to, by zaprezentować przede wszystkim umiejętności psa. Obedience dla niewprawionych obserwatorów może wydawać się najnudniejszą dyscypliną z psich sportów. Sportowe posłuszeństwo pozbawione dynamiki i kreatywności zachwyca jednak perfekcją wykonywanych ćwiczeń oraz jest doskonałym sprawdzianem umiejętności trenerskich przewodnika oraz jego relacji z psem.

        • CECHY:wytrzymałość, praca z człowiekiem, szybkość, zwinność, skoczność.

    • pasienie

    • ratownictwo

      • Fantastyczny węch psa czyni go doskonałym detektywem. Psy ratownicze używają nosa
        i wytrwałości do poszukiwania zaginionych ludzi na terenach otwartych, pod gruzami
        i w wodzie. Psy pracują ze stałym treserem, właścicielem psa. Razem tworzą zgrany zespół.

      • Psy są specjalnie szkolone min., aby rozpoznawać zapach ciała ludzi. Podczas przeszukiwania terenów otwartych psy w linii przeszukują wyznaczony obszar przeszukiwania. Oznacza to, że psy nie szukają indywidualnie, ale w grupach z kilkoma psami. Psy biegają swobodnie
        i postępują zgodnie z poleceniami przewodnika.

      • Przeszukiwanie gruzu działa według innej metody. Psy ratownicze przeszukują jeden po drugim. Każdy pies ma swój własny kawałek. Pies wskazuje, skąd pochodzi najsilniejszy zapach gruzu.

      • Psy mogą szukać tonących ludzi na wodzie. Znalezienie z wody jest najtrudniejsze, ponieważ zapach ciała ludzi w wodzie nie rozprzestrzenia się tak dobrze / daleko. Dlatego poszukiwanie w tej sytuacji dotyczy tylko psów ratowniczych z dużym doświadczeniem.

      • Nie wszystkie psy nadają się by zostać psem ratowniczym. Akcja ratunkowa często odbywa się w trudnym terenie. Dlatego ważne jest, aby pies poradził sobie z tym fizycznie, psychicznie i miał odpowiednią budowę a także musi łatwo dostosowywać się do warunków w które wchodzi. Pies musi być zdrowy, nie może mieć dysplazji łokci i bioder. Pies musi lubić pracować i współpracować z przewodnikiem.

      • Szkolenie psa ratownika zwykle rozpoczyna się, gdy jest jeszcze szczeniakiem. Krok po kroku Przewodnik uczy psa, że szukanie i znajdowanie ludzi jest przyjemnością i wielką zabawą.

      • By zostać Przewodnikiem z psem ratunkowym trzeba przejść odpowiednie szkolenia trwające około 2-3 lata. jest to czas na zgłębienie wiedzy z zakresu odpowiedzianego
        i z zdyscyplinowanego prowadzenia psa, metodyk wyszukiwania, etologii psa a także użytkowania map i kompasów.

      • W Polsce w chwili obecnej nie ma appenzellera jako psa ratownika. Appenzeller bardzo lubi używać nosa, można zatem wykorzystywać go we wszelkich dyscyplinach węchowych np. jako pies narkotykowy. W Szwajcarii wyszkolono kilka appenzellerów jako psów lawinowych/gruzowiskowy.

  • Trenerzy

    • Głównym kryterium wyboru trenera dla naszego Appenzellera jest znajomość zachowania psów i zwierząt. W okresie szczenięcym szkolenie małego Apka polega na pokazywaniu świata, poprzez przemyślaną harmonijną i regularną pracę. Motywacja i dowartościowanie otwiera naszego szczeniaka pogłębiając Naszą relację z nim. Dlatego warto zainwestować
      w człowieka, któremu zaufamy, który poprowadzi nas, pokaże, wyjaśni, omówi dany problem
      z największymi szczegółami. Właśnie szczegóły, dokładność i drobiazgowość mają ogromne znaczenie przy wychowywaniu Appenzellera, to niesamowicie inteligentny pies, świetny obserwator, który wyłapie każde niedociągnięcie z Naszej strony i wykorzysta je. Trener powinien umieć przewidzieć konsekwencje danego zachowania. Uprzedzić Nas o + i - potrafić modelować zachowanie zachowaniem!!!

    • Warto by Nasz trener prowadził szkołę dla psów i psie przedszkola. Psie przedszkole z mojego punktu widzenia to bardzo fajna i pożądana sprawa, zakładając, że prowadzona jest z głową. Co to jest przedszkole? - wg. PWN "zadaniem przedszkoli jest zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fiz., umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej"

    • Przekładając na psie przedszkole powinno: przygotować szczeniaka do możliwości rozpoczęcia nauki funkcjonowania w świecie ludzi. Powinno Nam pokazać wstęp do tego co będziemy uczyć w następnym etapie np. podstawy podstaw nauki skupiania uwagi na przewodniku, odwoływanie od bodźców (innych psów i ludzi), przywołanie do przewodnika, chodzenie przy nodze na luźnej smyczy, siad czy waruj, a także czas na relaks i zabawę, pracę w rozpraszających warunkach. Przerabiając w/w ze swoim trenerem można przystępować do kolejnego etapu nauki.

    • POLECANI przez grupowiczów:

    • Oborniki Wielkoposkie

    • Łódź

    • Piotr Kotwica

    • Warszawa

      • Tomek Jakubowski

      • Dawid Zawadzki

    • Koszalin

      • Ewa Kiryk

    • Toruń

      • Magdalena łęczycka"

    • Pstrążna (Rybnik-Racibórz)

      • Jaro - Natalia Mielimąka

      • Szkolenie ŁZK Pan Tomasz Sobor tel. 502633907

  • Egzaminy

bottom of page